Kolejność wykonywania zadań. Jak to sobie wszystko zorganizować?

Zastanawiacie się jak to wszystko ze sobą

przerwa.jpg

pogodzić, praca, dom, dodatkowe zajęcia, siłownia, hobby, rodzina, fryzjer, kosmetyczka, wyprowadzić psa…. Lista na pewno będzie długa. Pragniemy, żeby doba się wydłużyła, ale niestety, nie ma tak dobrze. Musimy się tak zorganizować, żeby na wszystko starczyło nam czasu. Jak to zrobić w 24 godziny i nie zwariować? I nie wspomnę, że dobrze jest też się wyspać.  Powinniśmy kierować się odpowiednimi wyborami. Jeżeli zapisujesz sobie na kartce wszystkie zadania jakie masz do zrobienia, to fantastycznie. Co prawda pisałam już o tym w artykule Lista zadań, ale teraz bardziej szczegółowo.Sporządzona lista zadań jednak to nie wszystko. Należy dobrze ją przygotować. Weź kartkę papieru, kalendarz lub swój ulubiony notes. Spisz wszystkie sprawy, jakie masz do zrobienia w danym dniu, tygodniu, bądź miesiącu. Zrób analizę, to znaczy, zastanów się nad tym, które tak naprawdę są nieistotne, czyli można je wyrzuć i nie zawracaj sobie nimi głowy. Następnie zaznacz te, które są najważniejsze, priorytetowe. Potem, zaznacz te, które są mniej ważne. Zostają te, które możemy spokojnie odłożyć na później. Weź znowu czystą kartkę, podziel ją na trzy i przepisz kolejne pozycje w odpowiednie rubryki.

coffe time.jpg

Już na samym początku, kiedy będziesz wykreślać z całej listy te sprawy, które są nieistotne okaże się, że doba zacznie Ci się wydłużać. Zazwyczaj do takich spraw należą: telewizja, gry, długie rozmowy przez telefon. A ten „znaleziony” czas możemy przeznaczyć na nasze ulubione rzeczy: czytanie książek, nasze hobby, czy nawet pójście na spacer. Dzięki takiej segregacji mamy czas na to co dla nas najważniejsze i robimy to co lubimy. Znalezienie czasu wolnego możemy potraktować jako małą (a może dużą) nagrodę. W końcu się udało!! Jest czas dla siebie i na wszystkie inne sprawy.

Dodaj komentarz